VANLIGA FRÅGOR
Köp och beställ
Finns varorna i lager?
Ja, alla varor som kan läggas i varukorgen finns i lager. Varor som inte kan läggas i varukorgen är varor som förväntas komma men med viss leveranstid. Hör av dig för ett mer exakt leveransdatum på dessa.
Vad är leveranstiden?
Vi skickar normalt ut varorna från vårt lager dagen efter beställning med spårningsnummer via e-post. Leveranstiden beror på postnummer och plats, men är normalt 4-7 dagar.
Skickar vi till hela landet?
Ja, vi skickar över hela Sverige og Norge
Följer det med en madrass?
Ingen madrass ingår ej utan kan köpas tillsammans med sängen
Kommer det med sängbotten?
Ja, vi levererar alltid sängbottnar tillsammans med sängen och detta behöver inte köpas separat.
Kan sängarna speglas?
Nei, de flesta modellerna kan inte speglas. MEN de flesta av våra modeller tillverkade i Spanien kan spegelvändas. Leta efter den spanska flaggan på produktsidan.
Betalningsmetoder?
Vi erbjuder Qliro-betalning både med kort och faktura.
Hur mycket kostar det att skicka till där jag bor?
Fri frakt i hela Sverige!
Jag vill köpa varor med uppskjuten betalning, hur gör jag?
Hos oss kan du enkelt handla med uppskjuten betalning genom Qliro. När du kommer till kassan väljer du Qliro som betalningsalternativ. Där kan du velge mellom:
– få hem dina varor först och betala senare. Fakturan skickas via e-post och har normalt 14 dagars betalningstid.
– dela upp betalningen i din egen takt. Med Qliro Delbetalning kan du själv välja vilket månadsbelopp som passar dig bäst. Du kan när som helst betala av hela beloppet utan extra kostnad.
Så fungerar Qliro Delbetalning:
Villkor i korthet:
www.qliro.com.
Om du har frågor om faktura eller delbetalning via Qliro är du välkommen att kontakta deras kundservice eller oss så hjälper vi dig vidare.
Frakt och leverans
Kontaktaar transportören dig innan leverans?
Ja, utgångspunkten är att transportören tar kontakt dagen innan leverans för att göra en överenskommelse. Som kund behöver du inte sitta hemma och vänta på varorna.
Bär du in sängen i ditt hem?
Nej, transportören bär inte in godset i eller uppför våningarna. Transportör kör godset till första hindret. I praktiken innebär det att de allra flesta får varorna levererade till sin ytterdörr på nedervåningen. Alla sängar är uppdelade i många paket så det går att bära in dem själv.
Erbjuder ni installation?
Nej, vi har ingen monteringstjänst. Sängarna levereras med detaljerade monteringsanvisningar så att du kan montera dem själv.
Spårningsnummer
När din beställning har skickats får du ett spårningsnummer från DSV
Måste man vara hemma för att vänta på varorna?
Nej, transportören kommer att kontakta dig dagen före leverans för att göra en överenskommelse.
Vi har köpt en säng och vill komma och hämta den, när kan vi komma?
Alla varor skickas direkt från vårt huvudlager i Solbergelva, Norge. Det är tyvärr inte möjligt att hämta varor direkt från lagret, eftersom vi endast erbjuder leverans till kundens angivna leveransadress.
Din beställning skickas så snart varan är klar för leverans, och du får spårningsinformation så att du enkelt kan följa din försändelse.
Tveka inte att kontakta oss om du har frågor om leveransen!
Lager og butik
Öppettider?
Våra öppettider är: 09-17 alla vardagar.
Jag vill se sängen innan jag köper den, kan jag göra det?
Välkommen till vårt showroom
Du är varmt välkommen att besöka vårt fina showroom och se våra unika barnsängar i verkligheten! Observera att showroomet inte ligger i Sverige, utan i Solbergelva i Norge, cirka 40 minuter från Oslo.
Här kan du få inspiration, känna på materialet och få personlig hjälp om du har frågor kring produktene våre.
Besök sker efter överenskommelse, så kontakta oss gärna i förväg för att boka en tid.
Garanti och reklamationer
Garanti?
Ja, vi levererar alla sängar med 5 års garanti.
Prisgaranti?
Ja, vi matchar alltid priset på samma säng mot konkurrenterna. Skicka sedan ett e-postmeddelande efter beställningen så återbetalar vi depositionen. Prisgarantin gäller i 60 dagar!
Kan sängarna lämnas tillbaka?
Nej, inte när de är monterade. Men annars kan de returneras så länge originalförpackningen är i sin ordning och kunden betalar själv returfrakten.
Jag har fått en skadad vara, vad gör jag?
Om du har fått varor som är t.ex. transportskada eller liknande är det viktigt att du tar bilder på skadan och skickar ett mail till kundservice@drommerom.se så att skadeavdelningen kan hantera ärendet så snabbt som möjligt. Detta måste göras inom 10 dagar efter mottagandet av varan.